BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, February 9, 2010

kongsi lagi tentang ciri-ciri web 2.0

CIRI-CIRI WEB 2.0
Antara yang dapat berkongsi tentang web 2.0 seperti yeng telah diketahui antaranya terdapat tujuh berdasarkan daripada sumber yang diperoleh:
 Wen 2.0 sebagai platform dimana menjadikan web 2.0 sebagai tempat berkerja walau dimana berada kita berada. Seperti contoh dengan membuka browser, kita dapat mengerjaka kita seperti menyiapkan dokumen tentang keewangan serta merancang prestasi dengan melalui aplikasi-aplikasi yang telah disediakan dan dapat menjalankan secara langsung dengan internet wen 2.0.
 Dapat berkongsi pengetahuan dengan semua pengguna internet seta tidak hanya terhad kepada satu –satu kelompak sahaja.
 Web 2.0 juga mendapat kepercayaan daripada pengguna browser, hal ini demikian bahawa setiap yang ada pada rangkaian internet digunakan oleh pengguna untuk memuat turun, mengaplikasikan jaringan tanpa memikirkan masalah yang dihadapi, sebagia contoh pengguna mencari sesuatu bahan hanya mengklik secara automatik bahan yang dicari dapat dijumpai tanpa banyak kerenah birokrasi.
 Yang seterusnya pula ialah web 2.0 tidak perlu diinstalkan mahupun mendapatkan software. Keadaan ini memudahkan pengguna, cepat dan bagus untuk digunakan.
 Rangkaian RSS yang ada pada web 2.0 juga memudahkan pengguna.
 Penggunaan web 2.0 tidak terbatas penggunaan berbanding dengan penggunan rangkaian internet yang dahulu.
 Gabungan HTML, CSS,JAVASCRIPT, dan XXL sama ada pada yahoo!mail Beta mahupun Gmail, memudahkan pengguna merasakan bahawa web 2.0 mengalami banyak perubahan yang mantap.

Rujukan.www.web 2.0.com.my

0 comments: